onsdag 28. januar 2009

Grønnsakshage,planlegging 1

Ja da er hagesesongen så smått begynt å planlegges..
vi har jo ikke fått snø(enda ihvertfall) her i Stavanger, så da er det bare til
å begynne å grave,hihi
Glede seg!! Well, vi begynner nok ikke helt enda,men det er en ganske jobb..!
Vi skal til å bygge en grønnsakshage med opphøyde bed og grusstier,
med plass til gulerøtter, reddik, vårløk, sukkererter, poteter, rabarbra,
gressløk, persille, oregano, timian og sikkert flere.
Min eneste bekymring er de %¤#"!@%&*sneglene...men den tid ...den sorg :/
Hei og hå ,god kveld til dere alle sammen;))
Klem Mona.




5 kommentarer:

Unknown sa...

Å så spennende, her har vi dessverre ikke plass til grønnsakshage, men skal prøve å se om jeg ikke får til noe småtteri i krukker o.l., verdt et forsøk ;) Men de hersens sneglene ja, blir sur bare jeg tenker på dem! Ha en fortsatt fin kveld :) Synnøve

Jannicke sa...

..dette høtes veldig kjekt ut! Ta masse bilder underveis i bygging og planting!
Takk for hilsen på min blogg, enig i at det var skikkelig fristebilder jeg la ut i dag...:o) men akkurat i dag fikk jeg så fryktelig lengsel mot sol og varme...

Heidi-anitha sa...

Tusen takk for oppskriften:) Skal jammen prøve meg jeg:) Trulte er så glad i å bake:)

Bladet har jeg kjøpt i butikken jeg jobber i- Alle tiders interiør i Halden. Men jeg mener at på Lune hjem.no kan du abonere på det tror jeg...Flere andre netbutikker som skulle få det inn...

Om du ikke lykkes, kan jeg høre med Susanne (butikken) om hun kan sende det til deg i posten? Det er virkelig det vakreste bladet jeg har holdt i mine hender, så jeg håper du får gleden av det:)

stor klem White vintage

Ida sa...

Åh, det hørtes deilig ut! Dere får satse på en hel haug med hageparties i sommer, samle alle bunskene og dele med sneglene - så er ikke det noe problem - og dere har en god grunn for å feste ;-)

Såååå deilig at det blogges så mye om vår rundt omkring - klarer ikke å glede meg nok :)

Klemmer

Made by KKann sa...

Grattis med prinsessa - så flotte rosa kaker!

Lykke til med hageforberedelser - ja nå er det bare å glede seg til våren - nest siste dag i januar i dag - bare få unna februar nå så..

..smil - ha en knall fredag!

KlemKKann